יום רביעי, 4 במאי 2016

תקשורת המונים

תקשורת המונים -

תקשורת המונים היא הכינוי לאמצעי התקשורת המגיעים לקהל יעד נרחב במיוחד, ההפך מתקשורת בין אישית, הפונה לאדם יחיד. בין היתר נמצאים בקטגוריה זו - עיתונים, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, קולנוע וספרות. לתקשורת המונים קיים תפקיד חשוב בעיצוב דעת הקהל ובתפיסת הציבור הרחב את המציאות.
לכל אמצעי תקשורת קיים קהל יעד, הוא ציבור הצרכנים של אמצעי זה, וארגון מייצר (מערכת עיתון, בוני אתר, תחנת שידור וכו'). כמו כן, מחולקים אמצעי התקשורת לעולם התוכן, והמדיה - האמצעי שבאמצעותו מופץ התוכן. ביניהם קיים קשר הדוק.תקשורת זו מאופיינת לרוב בדפוסים המוניים, כלומר - אין צרכן התקשורת אחראי על תוכנה וצורתה, ואינו תופס את יכולת העיצוב שלו את אמצעי התקשורת. אמצעי תקשורת אלו מיוחדים מאמצעי תקשורת אחרים בכך שהם מיוצרים על ידי ארגונים מעטים מסוימים, ונצרכים על ידי קהל גדול ופאסיבי.מציין אמצעי תקשורת בעלי תפוצה רחבה וכן את הדיון באמצעי תקשורת המונים אלו במסגרת לימודי תקשורת. לנושא של תקשורת המונים חשיבות עצומה במאה העשרים (וכן העשרים ואחת) בעיצוב תרבות ההומנים, הפוליטיקה, האידיאולוגיה ותפיסת המציאות החברתית בעידן של אמצעי תקשורת שיכולים להעביר מסר אחיד למיליוני אנשים.
תקשורת המתאפשרת רק הודות לטכנולוגיה מתקדמת.
המוען המרוחק פיסית מנמעניו, הוא חלק מארגון  גדול, מקצועי וביורוקראטי, שיש בו חלוקת תפקידים מוגדרת, ואשר לצורך תפעולו נדרשים משאבים  ארגוניים וכלכלים גדולים. למשל:כדי להפיק מהדורת חדשות יומית בטלוויזיה ו/או ברדיו או עיתון,  ארגון התקשורת חייב לתקצב לא רק את הצילומים והשידורים מהשטח אלא גם את המשכורות של הכתבים, צלמים, טכנאים, דפסים ועוד. כנוסף, על הארגון לממן את העלויות  הגבוהות. של הציוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה